Menu

Agencja SEO – czym jest?

3 lutego 2021 - Nowe technologie
Agencja SEO – czym jest?

Agencja SEO szerszej społeczności może być znana bardziej pod nazwą firmy pozycjonerskiej. Obie nazwy używane są wymiennie i obie są oczywiście poprawne. Określa się nimi każdą firmę zajmującą się w swojej działalności przede wszystkim pozycjonowaniem stron internetowych, czyli działaniem ściśle związanym z marketingiem przeprowadzanym w wyszukiwarkach Google. Taka jest właśnie ogólna definicja.

Sprawdź: WolfBrothers

Agencje SEO zajmują się świadczeniem wszelkiej maści usług, powiązanych bezpośrednio lub mniej bezpośrednio z pozycjonowaniem. Na ogół w pierwszej kolejności nowym klientom proponują dokładny audyt. Jest to takie badanie strony, w ramach którego ocenia się jej aktualny stan i sprawdza, czy jest on odpowiedni do tego, by strona mogła osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Wyniki audytu zależą zarówno od treści występujących na stronie, jak i rozłożenia słów bądź fraz kluczowych, ogólnej tematyki portalu czy nawet elementów graficznych. Wszystko ma znaczenie. Nie można zaniedbać jednego elementu strony i liczyć na świetne efekty pozycjonowania. Każdy detal powinien być perfekcyjnie dopracowany. Tylko idealnie skonstruowane strony są odpowiednio rozpoznawane przez Google. To właśnie im przyznaje się te najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwarek.

 

Ale audyt to oczywiście nie wszystko. Aby pozycjonowanie stron miało sens, tuż po nim należy te strony zoptymalizować, oczywiście biorąc tu pod uwagę ogólne i najważniejsze zasady SEO oraz aktualne zasady działania wyszukiwarek. Nierzadko niezbędne okazują się także strategie linkowania. W pewien sposób wspomagają one działanie takiego „czystego” pozycjonowania, czyli pozwalają osiągać jeszcze więcej niż normalnie, dlatego absolutnie warto je stosować. Firma zajmująca się pozycjonowaniem ogólnie rzecz biorąc zaczyna dbać o stronę swojego klienta. Poprawia jej poszczególne aspekty techniczne, jeśli rzeczywiście jest taka potrzeba, rozbudowuje treści, dodaje nowe artykuły i oczywiście przygotowuje dla klientów raporty z przeprowadzanych działań i osiąganych wyników. Klient (właściciel strony) przez cały czas ma kontrolę nad przebiegiem współpracy. A agencja seo robi oczywiście wszystko, by był on zadowolony z osiąganych przez nią wyników.