Analityka w sieci

W Internecie jest wiele narzędzi, darmowych jak i płatnych, które wspierają działania biznesowe. Analityka jest ważna i choć wiele osób uświadamia to sobie stosunkowo późno, to dobrze aby mieć świadomość, że pewne rzeczy będą znacznie łatwiejsze, bardziej oszczędne i efektowne, gdy oprzemy je na drobiazgowych badaniach. Jednym z najpopularniejszych narzędzi, dostępnym zarówno na smartfony jak i komputery, laptopy i tablety, jest Google Analytics. To narzędzie Google bardzo przydaje się nie tylko do analizy strony www ale również facebooka, a raczej tego, jak wpływa na sprzedaż produktów czy pozyskanie usługobiorców i kontrahentów. Czy jest to aż tak ważne narzędzie, z którego warto korzystać?

Dane zbierane w czasie rzeczywistym

Choć kompleksowe dane, dotyczące na przykład nowego artykułu i jego statystyk m.in. współczynnika odrzuceń, czasu spędzonego na stronie czy źródła pozyskiwania czytelników będą dostępne dopiero po 24 godzinach, to warto kontrolować stronę w czasie rzeczywistym. Jeżeli mamy do czynienia z serwisem społecznościowym na którym zwykle przebywa średnio 300 osób a nagle liczba diametralnie spadnie bądź też się zwiększy, wtedy mamy do czynienia z anomalią, którą warto przeanalizować tak, aby dowiedzieć się co było przyczyną tej niecodziennej sytuacji. Jeżeli mamy do czynienia ze wzrostem, warto dowiedzieć się co miało na niego wpływ, bo może dzięki temu odkryjemy jak zwiększyć ruch na stronie na stałe. Spadki natomiast mogą poinformować nas o błędach, problemach z serwerem czy innymi usterkami całkowicie niezależnymi od nas.

Google Analytis daje bardzo duże możliwości sklepom internetowym. W jaki sposób? Dobrze zintegrowana  ze sklepem aplikacja pomoże analizowaniu przychodów, określeniu atrakcyjności oferty i tego, które produkty sprzedają się lepiej lub gorzej. W jaki sposób? W przypadku dużych sklepów bardzo często trudno jest na bieżąco i ręcznie kontrolować to, co się sprzedaje. Statystyki Google pokażą  dane, na podstawie których można wyciągnąć wartościowe wnioski dla swojego biznesu.

Analityka w sieci
Oceń ten post