Budowanie relacji poprzez social media

Zabiegiem, który jest kreowany w przez marketerów i uznawany za bardzo korzystny dla komunikacji w sieci, jest wchodzenie w relacje nie tylko z przyjaciółmi, znajomymi czy partnerami, ale przede wszystkim-jako firma-z klientami i partnerami biznesowymi. Relacje powinny opierać się na równym traktowaniu, na przekazywaniu informacji w przystępny sposób, a w przypadku interakcji, na aktywnych dyskusjach i wymianie wartościowych treści. Dlaczego relacje pozwalają nam wyjść level wyżej z komunikacją? Ponieważ relacje to przywiązanie, a przecież nikt nie chce się rozstawać z tym, do kogo się przywiązał.

Relacje oparte komunikacji

W biznesie warto stosować networking, który jest nie tylko pozyskiwaniem kontrahentów czy partnerów, ale sprawia, że dwie, całkiem niekiedy różne strony, mogą znaleźć wspólny język i znaleźć pole do współpracy, niekoniecznie w obszarze, który pierwotnie został założony przez jedną ze stron. Dobrym medium przeznaczonym do nawiązywania i utrzymywania relacji jest LinkedIn, który jest platformą skierowaną przede wszystkim do biznesu. Jakiego? Jest to szerokie pojęcie, ponieważ każdy może odnaleźć w tym medium swoją niszę, grupę odbiorców, osób zainteresowanych naszą działalnością, produktem czy usługą. Polecanie wpisów, udostępnianie, komentowanie a także oznaczanie to funkcjonalności, które pozwalają na wyrażenie zainteresowania, nawiązanie kontaktu oraz budowania tego, czego dotyczy artykuł czyli relacji.

Dlaczego relacje są tak ważne? Przede wszystkim bliska relacja sprawia, że przy dłuższej kooperacji już nie chcemy rezygnować ze wspólnych działań, ponieważ to co do tej pory zostało wypracowane, funkcjonuje dobrze oraz jest satysfakcjonujące dla obu stron. Relacja sprawia, że jesteśmy w stanie wybaczyć, jeżeli coś poszło nie tak, oraz pochwalić, gdy coś poszło świetnie, co jest bardzo cennym feedbackiem w przypadku każdej relacji biznesowej, szczególnie, gdy współpraca dotyczy osób na bardzo wysokich szczeblach instytucji, w dużych firmach czy korporacjach międzynarodowych.

Budowanie relacji poprzez social media
Oceń ten post