Menu

Internet, usługi internetowe

14 stycznia 2020 - Nowe technologie
Internet, usługi internetowe

ERP jest zwykle określany jako kategoria oprogramowania do zarządzania biznesem – zazwyczaj jest to zestaw zintegrowanych aplikacji, które organizacja może wykorzystać do zbierania, przechowywania, zarządzania i interpretacji danych z wielu działań biznesowych.

ERP zapewnia zintegrowany i stale aktualizowany widok podstawowych procesów biznesowych przy użyciu wspólnych baz danych utrzymywanych przez system zarządzania bazą danych.

Systemy ERP śledzą zasoby biznesowe – gotówkę, surowce, zdolności produkcyjne – oraz status zobowiązań biznesowych: zamówień, zamówień zakupu i płac. Aplikacje składające się na system udostępniają dane pomiędzy różnymi działami (produkcja, zakupy, sprzedaż, księgowość itp.), które dostarczają danych. ERP ułatwia przepływ informacji pomiędzy wszystkimi funkcjami biznesowymi i zarządza połączeniami z zewnętrznymi zainteresowanymi stronami.

System zarządzania relacjami z klientami (CRM) pomaga zarządzać danymi klientów. Wspiera zarządzanie sprzedażą, dostarcza użytecznych informacji, integruje się z mediami społecznościowymi i ułatwia komunikację w zespole. Systemy CRM oparte na chmurze oferują pełną mobilność i dostęp do ekosystemu aplikacji na zamówienie.

System CRM pomaga firmom na bieżąco aktualizować dane kontaktowe klientów, śledzić każdą interakcję z nimi oraz zarządzać ich kontami. Został on zaprojektowany, aby pomóc firmom poprawić relacje z klientami, a także wartość dożywotnią klienta (CLV). Jest to istotne ze względu na ogromną ilość takich danych, które firmy generują codziennie.

 Kwestia danych o klientach stanowi wyzwanie, któremu muszą sprostać systemy CRM. Za każdym razem, gdy ktoś odbiera telefon i rozmawia z klientem, wychodzi na spotkanie z nową perspektywą sprzedaży lub podąża za obiecującym tropem, uczy się czegoś nowego i potencjalnie wartościowego. Systemy CRM oparte na chmurze wyróżniają się  tym, że  mogą być aktualizowane w miarę jak nowa technologia staje się standardem. Niektóre systemy CRM mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję (AI)