LinkedIn czy Facebook? Gdzie komunikować treści Employer Brandingowe?

Pozytywny wizerunek firmy ma znaczenie zarówno podczas pozyskiwania klientów jak również pracowników. Opinie w Internecie mogą na zawsze przekreślić renomę firmy, a przecież instytucja bez pracowników i ani klientów nie ma sensu. Ważne aby dookoła swojej działalności nie roztaczać złudnej nadziei na to, co dzieje się w firmie i jak funkcjonuje, ale publikować prawdziwe, rzetelne informacje, które sprawią, że niejedna osoba powie: “Chce tam pracować!” Jak to zrobić?

Platformy wspierające Employer branding

Facebook to zdecydowanie najszybsze medium, a to za sprawą liczby użytkowników posiadających w nim aktywne konto. Nie jest to jednak zbyt dobra platforma do budowania relacji z partnerami biznesowymi oraz promowania treści z wnętrza firmy. Facebook powinien pozostać platformą do komunikowania oferty i budowania zaangażowania wśród klientów i fanów, natomiast lepszym rozwiązaniem jest skierowanie biznesowej komunikacji na LinkedIn’a. Oczywiście warto pamiętać, o jakości komunikacji. Dodawanie zdjęć pracowników w trakcje suto zakrapianej alkoholem imprezy nie sprawi, że firma będzie postrzegana profesjonalnie. Warto pokazać to, że takie wyjścia  są organizowane, a pracownicy integrują się ze sobą, jednak można to zakomunikować w sposób jakościowy i dobry w odbiorze dla każdego- zarówno klienta, pracownika jak również dla osoby postronnej.

Komunikacja Employer brandingowa powinna opierać się również na pracownikach. Oczywiście nie można nikogo zmusić do zaangażowania, jednak warto namówić pracowników bądź dać jasne przyzwolenie na komunikowanie swojej pracy. Niektóre firmy wręcz zakazują wykonywania zdjęć w miejscu pracy czy dzielenia się efektami pracy. Są jednak branże, w których pokazywanie wnętrza firmy może ukazać firmę w sposób pozytywny, a co więcej, pomoże zyskać zaangażowanych i ciekawych treści  odbiorców. Aby komunikacja była spójna z założoną strategią, można stworzyć zasady publikowania tego typu treści, które sprawią, że obie strony-pracodawca i pracownik- poczują się bezpiecznie i pewnie.

LinkedIn czy Facebook? Gdzie komunikować treści Employer Brandingowe?
Oceń ten post