Technologie wspierające Employer Branding

To obcobrzmiące pojęcie to działania, które mają za zadanie sprawić, że  firma prezentowana jest w sposób atrakcyjny dla potencjalnego pracownika. Co to oznacza? W dobie rynku pracownika bardzo trudno pozyskać kogoś wartościowego, kto będzie lubił to co robi i angażował się  na 100%. Pracownicy często przebierają w ofertach, wybierają  firmę, która im odpowiada, a jeżeli nie są usatysfakcjonowani współpracą, po prostu zmienią ją na inną. Employer branding ma za zadanie nie tylko sprawić, że firma będzie pożądanym miejscem pracy, ale również kolebką obopólnego rozwoju i zadowolenia. Internet i wszelkie technologie z nim związane bardzo pomagają w docieraniu do grupy docelowej, umożliwiają również budowanie relacji oraz informowanie o ciekawych działaniach pracowników, nie do końca powiązanych z codziennymi obowiązkami.

LinkedIn

Ciągle rosnące zainteresowanie tym medium sprawia, że można zauważyć również dynamiczne zmiany wewnątrz serwisu, których do tej pory bardzo brakowało. LinkedIn to platforma biznesowa, w której podobnie do Facebooka, można dodawać posty, udostępniać treści  dodawane przez innych użytkowników oraz je polecać. Co ciekawe, zamiast swojej tablicy z postami umożliwia kreowanie internetowego CV bogatego nie tylko w wykształcenie czy doświadczenie zawodowe, ale również w opinie pracodawców i współpracowników oraz artykuły, publikacje i certyfikaty. W jaki sposób może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku wokół firmy? Między innymi przez pracowników, bo to właśnie dzięki nim firma zyskuje opinie z pierwszej ręki. Ważne  aby  pracownicy dodawali wartościowe treści a nie tylko promowali firmę. Specjalistyczna wiedza i doświadczenie pracowników przekłada sie również na postrzeganie firmy przez partnerów biznesowych, dlatego tak ważne są merytoryczne treści udostępniane przez osoby ją reprezentujące.

Inną metodą jest publikowanie treści przez stronę firmową założoną na LinkedIn-ie. Można na niej chwalić się osiągnięciami firmy i pracowników, statystykami, artykułami blogowymi, stroną internetową oraz zaangażowaniem firmy  działalność CSR.

Technologie wspierające Employer Branding
Oceń ten post